Czy system CRM dla fotowoltaiki może pomóc w zwiększeniu poziomu sprzedaży?

CRM to skrót pochodzący od angielskiego zwrotu Customer Relationship Management, co w przetłumaczeniu na język polski oznacza: Zarządzanie Relacjami z Klientem. Taki system informatyczny jest narzędziem ułatwiającym przedsiębiorstwu realizację celów, którymi bezsprzecznie są długofalowe relacje związane z zaspokajaniem potrzeb klientów. W obecnych czasach największą wartością przedsiębiorstwa są właśnie kontakty z klientami oraz szeroko pojęte informacje. Dzięki systemowi CRM zarządzanie oraz praca na każdym poziomie jest efektywniejsza, co przekłada się na większe zyski.

CRM – co to oznacza?

CRM to skrót pochodzący od angielskiego zwrotu Customer Relationship Management, co w przetłumaczeniu na język polski oznacza: Zarządzanie Relacjami z Klientem. Taki system informatyczny jest narzędziem ułatwiającym przedsiębiorstwu realizację celów, którymi bezsprzecznie są długofalowe relacje związane z zaspokajaniem potrzeb klientów. W obecnych czasach największą wartością przedsiębiorstwa są właśnie kontakty z klientami oraz szeroko pojęte informacje. Dzięki systemowi CRM zarządzanie oraz praca na każdym poziomie jest efektywniejsza, co przekłada się na większe zyski.

W czym może pomóc CRM?

System informatyczny CRM jest miejscem w którym znajdują się wszystkie najważniejsze informacje o relacjach z klientem oraz zaoferowanych mu usługach. Przedsiębiorstwo posiada więc bazę handlowców, pracowników, klientów oraz pełne informacje o relacjach między nimi. System CRM wykorzystywany przez pracowników przedsiębiorstwa oraz kadrę zarządzającą daje następujące plusy:

  • łatwy dostęp do informacji i bazy danych – pracownicy firmy oraz handlowcy mogą w systemie CRM odnaleźć umowy, oferty, zdjęcia, wyliczenia i inną dokumentację w formie elektronicznej oraz oczywiście pełną informację o kontakcie z klientem. Nie bez znaczenia jest możliwość dostępu do systemu 24 godziny na dobę, nawet z domu;
  • efektywniejsza obsługa klienta – dzięki możliwości ustawienia zadań, przypomnień, prowadzenia kalendarza i szybkim dostępie do informacji pracownicy kontaktują się z klientem na bieżąco, bez opóźnień i kompetentnie, co wpływa na zadowolenie klienta;
  • możliwość planowania zadaniowego oraz sprzedażowego zarówno przez właściciela firmy jak i referentów oraz handlowców, a co za tym idzie lepsza organizacja pracy wpływająca na zyskanie czasu oraz zwiększanie zysków;
  • krótszy cykl sprzedaży i realizacji usługi – możliwy jest dzięki szybszemu oraz łatwiejszemu przepływowi informacji w systemie. Każdy klient ma swoją indywidualną zakładkę na której są wszystkie dokumenty oraz historia kontaktu. Osoba prowadząca ma wszystkie najważniejsze informacje i dokumenty w jednym miejscu, ma więc możliwość lepszej koordynacji sprawy;
  • ograniczenie kosztów administracyjnych – w systemie znajduje się baza kompletnej dokumentacji w formie elektronicznej, co zmniejsza konieczność wysyłki dużej ilości dokumentacji papierowej pocztą. Wielkim plusem jest także możliwość podpisywania umów online np. poprzez program Autenti;
  • wzrost zysków – pełna baza danych pozwala na prognozowanie przyszłości firmy, a co za tym idzie podjęcie szybko decyzji pozwalających na rozwój firmy oraz oczywiście zwiększenie zysków.

Dzięki systemowi CRM przedsiębiorstwo powiększa zyski poprzez utrzymywanie poprawnych relacji z klientem. Dzięki różnym funkcjonalnościom takim jak możliwość ustawiania zadań czy przypomnieniom nie ma ryzyka, że pracownik przekroczy ważny termin lub pozostawi klienta dłuższy czas bez kontaktu. Dzięki stałym i regularnym relacjom z konsumentami budujemy lojalność klientów wobec firmy oraz umacniamy markę przedsiębiorstwa.

Jakie funkcjonalności oferuje CRM dla branży fotowoltaicznej?

Innowacyjny system zarządzania sprzedażą instalacji fotowoltaicznych SolarCRM to webowe oprogramowanie dla firm z branży fotowoltaicznej. Ten system CRM ma bardzo wiele funkcjonalności, które są uwidocznione w następujących modułach:

  • Klient – każdy klient posiada indywidualne konto sprawy z całą historią kontaktu oraz dokumentacją. Ten moduł daje możliwość samodzielnego ustawiania aktualnego statusu kontaktu z klientem, definiowanie siły i wielkości instalacji dla klienta czy rozliczania i fakturowania instalacji w systemie na dane Klienta.
  • Agent – indywidualne konta handlowców czy przedstawicieli handlowych firmy. Daje możliwość przydzielania klientów czy leadów do danego handlowca, a co za tym idzie wyliczanie prowizji od sprzedaży paneli i usługi montażu.
  • Referent – konta dla pracowników do zarządzania relacjami z klientem. Dzięki temu modułowi właściciel firmy może kontrolować efekty pracy pracowników firmy.
  • Ofertowanie – system pozwala na wysyłanie ofert do Klientów przez CRM, który posiada stronę szablonową oferty www, która jest responsywna i dostosowana do oczekiwań branży fotowoltaicznej. Ofertę można wysłać wprost na adres mailowy klienta. Można również sprawdzić, czy klient zapoznał się z ofertą.
  • Raporty – znajdują się tutaj informacje o rozliczeniach firmy z dostawcą paneli, z Klientami i przedstawicielami handlowymi (Agentami).
  • Formularze – udostępnianie w systemie formularzy potrzebnych do zarządzania relacjami z klientem możliwe do pobrania przez Agentów i Referentów.
  • Szkoleniówki – udostępnianie w panelu dokumentacji szkoleniowej, materiałów video i innych dla sieci sprzedaży do pogłębiania wiedzy.
  • MLM – system pozwala na rozliczenia prowizji wielopoziomowej i definiowalnej dla sieci sprzedaży handlowców.
  • Kalendarz – możliwość prowadzenia kalendarza spotkań lub zadań do wykonania, co znacznie ułatwia pracę.
  • Ustawienie e-mail – z pozycji systemu można wysyłać wiadomości mailowe do klientów, handlowców, referentów. Maile zwrotne również wpadają do systemu co znacznie przyspiesza pracę.
  • Kontakt – możliwość komunikacji systemowej z administratorem systemu.
  • Języki – system dla branży fotowoltaicznej został przygotowany również w języku angielskim.

Jakie są koszty CRM (serwer, funkcje, użytkownicy, moduły systemu)?

Cena systemu zależy od wybranej formy wdrożenia – abonamentu miesięcznego albo licencji wieczystej niewyłącznej. W przypadku wdrożenia systemu bez dodatkowych modyfikacji oprogramowania cena jest stała i niezmienna. Wybór modelu wdrożenia zależy oczywiście od Klienta.

Czas wdrożenia nowych funkcji jest bywa bardzo często czasochłonny. Cena programowania dodatkowych funkcjonalności na życzenie klienta jest ustalana indywidualnie według czasu pracy programisty koniecznego do wykonania takiego zlecenia.

Czy CRM pomoże w czasie pandemii?

COVID może niestety wstrzymać sprzedaż oraz utrudnić relacje z klientami. Wiele osób nie chce lub nie może spotkać się osobiście, nie chcąc narażać się na zarażenie. System CRM pozwala na kontakt mailowy, SMS oraz wysłanie oferty do klienta przez system. Wiele klientów odkłada kontakt lub podpisanie umowy ze względu na sytuację epidemiologiczną. Dlatego bardzo ważny jest również fakt, że obecnie można podpisywać umowy również elektronicznie dzięki wdrożeniu funkcjonalności podpisu elektronicznego bez konieczności wysyłania dokumentów papierowych pocztą.

Składanie oferty online z kalkulacją ceny

W obecnych czasach różne branże przechodzą coraz bardziej na działania online – w tym ofertowanie online. Jest ono bardziej nowoczesne ale i wygodne – nie tylko w związku z ryzykiem zarażenia koronawirusem. Klient może zapoznać się z profesjonalną ale i pełną ofertą w każdym momencie dnia i nocy. System SolarCRM posiada stronę www z szablonem oferty i kalkulacją ceny. Ofertę można uzupełnić i wysłać na wskazany przez klienta adres mailowy. Można również zweryfikować, czy klient zapoznał się z tą ofertą. Z kolei inne funkcje systemu takie jak zadania i powiadomienia, przypomną o kontakcie z klientem po wysłaniu oferty.

Kontrola przedstawicieli handlowych

System pozwala na rejestrację kont przedstawicieli handlowych i dodawanie rekordów klienckich. Administrator ma więc wgląd w liczbę pozyskanych przez handlowców leadów i klientów, w wartość zleconych instalacji czy wysokość prowizji. Można również zweryfikować jak wygląda struktura sprzedaży handlowca i jakie efekty finansowe ta struktura przynosi firmie. Dzięki temu administrator (właściciel, menedżer) ma możliwość analizy aktualnych warunków współpracy – wie w jakich handlowców inwestować czas i pieniądze a których należy zmotywować do efektywniejszej pracy.

Spotkania handlowe – umawianie spotkań

Jak mówi znane powiedzenie – czas to pieniądz. Nikt nie lubi, gdy druga osoba spóźnia się albo co gorsza zapomina o umówionym spotkaniu biznesowym. Po takiej „wpadce” trudniej będzie zachęcić potencjalnego klienta do dalszej współpracy, jeśli już na starcie poczuje się zignorowany czy zlekceważony. W systemie SolarCRM można poprzez prowadzenie kalendarza, listę zadań oraz przypomnienia zaplanować sobie spotkania z klientem. Mamy też gwarancję, że nie pomylimy godziny i nie zapomnimy o spotkaniu.

Więcej informacji o systemie CRM dla fotovoltaiki znajdziesz na naszej stronie SolarCRM.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *